VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

 

Provozovatel internetového obchodu www.rafa.cz  je společnost RICO.CZ s.r.o.

Sídlo: U Továren 256/14, 102 00, Praha 10

IČO: 27417221 DIČ: CZ 27417221

 

Zodpovědná osoba – obchodní oddělení: Pavlína Plchová

GSM:       +420 774 610 488

Telefon:  +420 257 217 880

 

Výdejní místo eshopu/sklad: Vrážská 239/24, Praha 5 – Radotín, 153 00, Areál Technometra

(pouze výdejní místo, není zde kamenná prodejna)

Výdej zboží: 9:00 -16:00

 

Registrace

Prohlašujeme, že data slouží pouze pro účely identifikace při nákupu ve firmě RICO.CZ s.r.o. a nebudou poskytnuta třetím osobám ani jinak zneužita. Potvrzením registrace v e-shopu www.rafa.cz souhlasíte se zasíláním nabídkových e-mailů z internetového obchodu firmy RICO.CZ s.r.o. Postupujeme v souladu se zákonem č. 480/2004 Sb., Zákon o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů. Nabídkové e-maily budou zasílány maximálně dvakrát do měsíce a velikost jednotlivých e-mailových zpráv nepřekročí 1,0 MB. Službu zasílání novinek e-mailem můžete kdykoliv zrušit na e-mailové adrese: obchod@rafa.cz nebo písemně na uvedené adrese: Vrážská 239/24, 153 00, Praha 5 – Radotín. Velkoobchodním zákazníkům zasíláme zásadní informace, které se týkají změn cen, nových produktů atd.

Objednávky lze uskutečnit i bez registrace. 

 

Přijetí a vyřízení objednávky, kupní smlouva

Objednávka kupujícího je návrhem kupní smlouvy a samotná kupní smlouva je uzavřena momentem doručení objednávky prodávajícímu. Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti. Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, včetně reklamačních podmínek a možnosti vrácení zboží ve čtrnáctidenní lhůtě a že s nimi souhlasí.

Na tyto obchodní podmínky, reklamační řád a možnosti vrácení zboží ve čtrnáctidenní lhůtě je kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.

Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část před uzavřením kupní smlouvy v těchto případech:

  • zboží se již nevyrábí nebo nedodává.
  • výrazným způsobem se změnila cena dodávaného zboží.

V případě, že tyto situace nastanou, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. Zaplatil-li kupující již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet a k uzavření kupní smlouvy nedojde.

Všechny přijaté objednávky jsou závazné. Objednávku lze zrušit před její expedicí a to nejpozději do 11 hodin dopoledne následujícího dne (týká se pouze pracovních dnů), kdy byla objednávka odeslána. V případě, že nebude objednávka zrušena do doby před expedicí a bude expedována, může být po objednateli požadována náhrada nákladů spojená s expedicí zboží. O přijetí objednávky je zákazník informován e-mailem nebo telefonicky.

Velkoobchodní spolupráce

  • minimální velkoobchodní objednávka je za 2500,-kč bez DPH
  • první tři objednávky musí být hrazeny dobírkou poté na základě dohody

Při dlouhodobé velkoobchodní spolupráci je možné dohodnout individuální velkoobchodní ceny a podmínky.

 

Dodací lhůta

Zboží, které máme skladem, odesíláme do 3 pracovních dnů. V době zvýšeného prodeje (např. předvánoční a předškolní období) může dojít k prodloužení dodací lhůty. V takovém případě bude zákazník včas informován.

Pokud provedete storno objednávky nejpozději do 11 hodin dopoledne následujícího dne (týká se pouze pracovních dnů), považujeme objednávku za zrušenou. Storno můžete poslat e-mailem, případně provést telefonicky. Při zrušení objednávky je nutné uvést Vaše jméno, e-mail a číslo objednávky.

Doprava a platba

Doba potřebná pro doručení není započtena k expediční době.

Splatnost objednávky:

Velkoobchodní zákazníci:

První tři objednávky musí být hrazeny dobírkou, platební kartou přes platební bránu, kryptoměnou nebo převodem předem. Poté lze vybrat jednu z těchto možností:

  • kartou online.
  • příkazem – odběr na fakturu (standartní splatnost je 14 dní).
  • hotově při převzetí.
  • na dobírku.
  • kryptoměnou (Bitcoin, Ethereum, Polkadot).
Maloobchodní zákazníci:

Možnosti platby:

  • kartou online
  • platba předem na účet
  • hotově při převzetí
  • dobírkou  (Minimální hodnota objednávky pro platbu na dobírku je 500 Kč s DPH).
  • kryptoměnou (Bitcoin, Ethereum, Polkadot)

Způsoby placení:

Platba kartou online

– je možná pouze kartou, která je vydaná v EU a má povolené platby na internetu. Přenos platby je šifrovaný a bezpečný.

Platba dobírkou

– platbu uhraďte přepravci při dodání, v místě určeném kupujícím.

Platba v hotovosti na výdejním místě

– v případě platby v hotovosti žádáme o co nejpřesnější hotovost ve výši objednávky.

*na výdejním místě nelze platit platební kartou!!

Platba na fakturu – příkazem (pouze Velkoobchodní zákazníky)

– standartní doba splatnosti je 14 dní.

Platba kryptoměnou (Bitcoin, Ethereum, Polkadot)

Kryptoměny

Platba kryptoměnou (Bitcoin, Ethereum, Polkadot)

Na našem e-shopu můžete zaplatit jednou z těchto kryptoměn – Bitcoin, Ethereum nebo Polkadot.

  • Platby kryptoměnou budeme akceptovat pouze u objednávek vyšších než 2000 Kč bez DPH.
  • Kurz kryptoměn stanovujeme dle kurzu na www.binance.com, přičemž výše kurzu platí 1 hodinu od momentu potvrzení objednávky.

Pokud si vyberete platbu kryptoměnou, vyčkejte na potvrzení objednávky, kde bude stanovena výše platby dle daného kurzu.

Upozornění:
V případě vrácení zboží bude částka vrácena v českých korunách ve výši uvedené na faktuře. Vrátit platbu v kryptoměně není možné.

Cena a způsob dopravy:

DPD

V den doručení bude na vámi uvedené telefonní číslo prostřednictvím SMS zaslána informace s orientačním časem doručení.

Při převzetí zkontrolujte neporušenost obalu. Převzetím zásilky stvrzujete, že jste zásilku převzali bez zjevných závad. Pokud je obal poškozený, sdělte to přímo řidiči. Pokud zjistíte, že obsah zásilky je poškozený až po jejím převzetí a rozbalení, informujte přepravce do 3 pracovních dnů. Je třeba pořídit fotodokumentaci stavu zásilky bezprostředně po rozbalení (foto obalu, uložení zásilek v obalu, jednotlivého poškozeného zboží). Stačí fotografie z mobilu.

DPD – maloobchod

– v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce – 124 Kč bez DPH

–  bezhotovostně platbou předem na účet  – 107 Kč bez DPH

– kartou online při objednávání zboží přes e-shop – 107 Kč bez DPH

Žádné další poplatky nejsou k ceně připočítávány (např. balné), vše je uvedeno v ceně dopravy.

DPD – velkoobchod

Velkoobchodním odběratelům je zboží zasíláno přepravní společností DPD v České Republice.

– v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce – 124 Kč bez DPH

–  bezhotovostně platbou předem nebo na fakturu se splatností na účet  – 107 Kč bez DPH

– kartou online při objednávání zboží přes e-shop- 107 Kč bez DPH

Při objednávce nad 2500 Kč bez DPH je doprava zdarma.

FOFR – Lorenc – velkoobchod

Touto přepravní společností jsou přepravovány primárně objednávky, které jsou rozměrově či váhově větší a přepravují se na paletě.

Osobní převzetí – výdejní místo

V pracovní dny po přijetí objednávky z našeho e-shopu vám zboží připravíme k vyzvednutí. Poté vás budeme kontaktovat emailem, či telefonicky ohledně dostupnosti a možného termínu odebrání. Zboží je možné vyzvednout každý pracovní den mezi 9 a 16 hodinou na adrese skladu, v jiný termín je možné pouze po dohodě.

Objednávku zákazník hradí:

  • V hotovosti na výdejním místě *, **
  • Kartou online při objednání zboží

* V případě platby v hotovosti žádáme mít hotovost co nejpřesněji k výši objednávky.

** Na výdejním místě nelze platit platební kartou!

Výdejní místo je určené jen pro osobní vyzvednutí zboží, a proto je možné učinit objednávku pouze předem přes e-shop nebo telefonicky.

Adresa skladu/výdejní místo

Areál Technometra, Vrážská 239/24, Praha 5 – Radotín , pro vjezd do areálu nutno volat – 774 610 488

GPS: N 49°59.36115′, E 14°22.26475′

SLOVENSKÁ REPUBLIKA – maloobchod a velkoobchod

Zásilky odesíláme i na Slovensko a to přepravní službou DPD.

Cena za dopravu činí 6-12 € za 1 balík dle jeho hmotnosti. Při objednávce nad 200 € je doprava zdarma.

Zboží je možno uhradit – předem bankovním převodem, u VO odběratele lze i na dobírku nebo fakturou.

Svou zásilku poslanou službou DPD můžete sledovat na internetu na webové stránce https://www.dpd.com/tracking/(lang)/cs_CZ.

Záruční lhůta

V zásilce vždy naleznete přiložený daňový doklad. Záruční doba je 24 měsíců a započíná dnem převzetí věci kupujícím. Ve sporných případech může být záruční lhůta prodloužena o 5 (slovy pět) dní jako náhrada za čas dopravy.

Rozpor s kupní smlouvou – obecné informace

V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen „rozpor s kupní smlouvou“), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou. Není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. Toto neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.

Vrácení zboží – odstoupení od smlouvy ve čtrnáctidenní lhůtě

V souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku má spotřebitel, který uzavřel kupní smlouvu na dálku a zakoupil zboží v e-shopu www.rafa.cz, právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta běží ode dne uzavření smlouvy. Jde-li o:

  • kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží.
  • smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží.
  • smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží.

 

  1. Spotřebiteli umožňujeme odstoupit od smlouvy prostřednictvím vyplnění a odeslání vzorového formuláře pro odstoupení.
  2. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel.
  3. Ustanovení § 1832 odst. 4 občanského zákoníku uvádí, že odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.
  4. Zboží doporučujeme vracet, pokud možno v původním stavu, neporušené, nepoužité, nenošené, neprané, včetně originálních visaček, štítků a prodejních dokladů.
  5. Po jeho doručení budou zákazníkovi vráceny peněžní prostředky na jím udané číslo bankovního účtu, případně v hotovosti poštovní složenkou, či jinak na základě vzájemné dohody. Na dobírku vracené zboží nepřijímáme.
  6. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vracíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, peněžní prostředky v souladu s § 1832 odst. 1 občanského zákoníku.
  7. V případě, že spotřebitel vrací ve čtrnáctidenní lhůtě zboží použité, poškozené, prané, bez původních obalů, visaček, apod., nebude mu vrácena kupní cena za zboží v plné výši. Prodejce v tomto případě poníží kupní cenu o opotřebení.
  8. Náklady spojené s doručením zboží zpět prodejci hradí plně spotřebitel. Zboží je možno po předchozí dohodě vrátit i osobně.
  9. Při vracení peněz poštovní složenkou na adresu spotřebitele, bude spotřebiteli účtováno 40 Kč coby úhrada poplatku České poště za platbu složenkou.

Formulář vzor ” odstoupení od kupní smlouvy”  ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

Postup při vrácení zboží:

  • Ke vrácenému zboží přiložte doklad o koupi pro usnadnění identifikace Vašeho nákupu u nás a vyplněný formulář o odstoupení od kupní smlouvy, který si můžete stáhnout na našich stránkách.
  • Zboží dobře zabalte, aby při přepravě nemohlo dojít k jeho poškození.
  • Vrátit zboží můžete i po předchozí dohodě osobně nebo zasláním přepravní službou na uvedenou adresu:

RICO CZ s.r.o, Areál Technometra, Vrážská 239/24, 153 00, Praha 5 – Radotín

V případě, že zboží nakupujete v rámci své obchodní či podnikatelské činnosti (o čemž rozhoduje uvedení IČ na nákupním dokladu), právo na odstoupení vám nevzniká, neboť zákon tuto možnost neuvádí.

V případě, že zákazník chybně objednal zboží a toto zboží vrací a není spotřebitelem ve smyslu definice § 52 odst. 3 občanského zákoníku, tedy jedná-li se o zákazníka, který jedná při uzavírání a plnění smlouvy v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti je prodávající při tomto odstoupení od kupní smlouvy a vrácení zboží zpět na sklad od tohoto zákazníka oprávněn účtovat manipulační poplatek ve výši 1000 Kč bez DPH.

Reklamace – reklamační řád

zákonná odpovědnost prodávajícího za soulad dodaného zboží s kupní smlouvou a za vady, které se vyskytnou v záruční době.

  1. Pokud obdržíte poškozenou zásilku, je potřeba toto poškození na naší společnost nahlásit do 3 pracovních dnů od data převzetí zásilky, a to mailem nebo písemně, kde uvedete své kontaktní údaje, popis závady, fotografii závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
  2. Pro uznání reklamace nelze poškozenou věc používat.
  3. Není-li oprava nebo výměna zboží možná, může spotřebitel na základě odstoupení od smlouvy požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. Taktéž může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
  4. Prodávající není povinen nároku spotřebitele vyhovět, pokud prokáže, že spotřebitel před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.
  5. U věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána.
  6. U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má spotřebitel nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
  7. Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má-li zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy.
  8. Při převzetí zboží je spotřebitel povinen zboží překontrolovat a jakékoliv závady způsobené přepravou neprodleně řešit s přepravcem (sepsat reklamační protokol). Prodávající nenese zodpovědnost za škody způsobené přepravcem.
  9. Reklamace vyřizujeme bez zbytečného prodlení, nejdéle však v zákonné lhůtě do 30 dnů.
  10. Je-li zásilka viditelně poškozena, nepřebírejte od dopravce (viz. doprava).

Reklamační protokol vzor REKLAMAČNÍ LIST

Uživatelský účet

1. Na základě registrace zákazníka na našem e-shopu získá zákazník přístup do svého uživatelského účtu e-shopu.

2. Při registraci je zákazník povinen uvádět všechny údaje správné a pravdivé. Při jakékoliv změně je zákazník povinen tyto informace aktualizovat. Údaje uvedené zákazníkem jsou považovány za správné.

3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečený heslem a emailem. Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně všech údajů potřebných k přístupu do uživatelského účtu a zákazník není oprávněn umožnit užívat tento účet dalším osobám.

4. Prodávající může zrušit účet v případě:

– porušení povinností vyplývající z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek), nebo

– pokud zákazník nevyužívá svůj účet déle než 2 roky

5. Zákazník bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být nepřetržitě přístupný s ohledem na aktualizace hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popřípadě nutnou technickou údržbu.

Vytvořený košík, který nedokončíte a opustíte ho se Vám automaticky smaže po uplynutí 14 dní.

 

Účet pro velkoobchodní partnery:

Pro získání velkoobchodního účtu je nutné se registrovat na našem e-shopu, řádně vyplnit všechny údaje včetně IČO pro danou podnikatelskou činnost (nákup, prodej). Poté vyčkat maximálně jeden pracovní den než bude účet “nastaven” jako velkoobchodní. Pokud se zákazník registruje o víkendu nebo v den, který je vyhlášen jako státní svátek, jeho účet bude “nastaven” na velkoobchodní následující pracovní den.

Budete-li nás kontaktovat e-mailem Váš VO účet bude nastaven rychleji.

 

Evidence tržeb

„Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin od přijetí platby.”

Upozornění pro zákazníky:

  • Hotovost, která byla zaplacená za zboží přepravní společnosti DPD, nepodléhá EET (všechny takto přijaté platby, jsou zasílané přepravní společnosti DPD na bankovní účet prodávajícího, nejedná se tedy o klasickou platbu v hotovosti mezi prodávajícím a kupujícím.)
  • Zákazník bere na vědomí, že vzhledem k velkému množství různých typů monitorů s odlišným nastavením barev, se může barva nabízeného zboží na fotkách v e-shopu minimálně lišit od barev zboží ve skutečnosti.
  • Fotografie i texty použité na našem serveru www.rafa.cz jsou chráněny autorskými právy, jejich kopírování a další šíření je bez našeho souhlasu výslovně zakázáno. Pokud jste naším obchodím partnerem a potřebujete produktové fotografie, kontaktujte nás na email: info@rafa.cz.
  • Všechny ceny jsou uvedeny včetně DPH.

 

Ochrana osobních údajů – GDPR

V souvislosti s novým evropským nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR) Vás prosíme o vyjádření Vašeho souhlasu se zpracováním Vašich osobních údajů. Účelem nového evropského nařízení je větší ochrana Vašich osobních údajů a Váš větší přehled o jejich zpracování a Vašich právech.

Při nakládání s osobními daty se zavazujeme řídit zákonem č. 101/2000 Sb. O ochraně osobních údajů. Všechna tato data považujeme za důvěrná a v žádném případě nebudou zdarma nebo za úplatu poskytnuta třetí straně.

Jaká data shromažďujeme?

Shromažďujeme pouze ta data, která potřebujeme pro úspěšné vyřízení objednávky: jméno a příjmení, fakturační a dodací adresu, e-mail, telefonní číslo, v případě organizací pak také název firmy, kontaktní osobu, IČ a DIČ.

Využití dat pro reklamní  účely eshopu  je možné jen v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb. O ochraně osobních údajů, který uvádí, že obchodní sdělení lze šířit pouze ve vztahu k uživatelům, kteří k tomu dali předchozí souhlas. Výjimkou je situace, kdy subjekt získá od svého zákazníka podrobnosti jeho elektronického kontaktu v souvislosti s prodejem výrobku nebo služby. Pak máme možnost využít elektronický kontakt pro potřeby šíření obchodních sdělení týkajících se prodávaných výrobků nebo služeb za předpokladu, že zákazník má jasnou a zřetelnou možnost jednoduchým způsobem a zdarma odmítnout souhlas s takovýmto využitím elektronického kontaktu i při zasílání každé jednotlivé zprávy.

Jak jsou data zabezpečena proti zneužití?

Veškerá data jsou shromažďována a ukládána na serverech, které jsou umístěny v zabezpečeném objektu, to se týká také veškerých datových záloh. K údajům mají přístup jen pověření pracovníci, kteří jsou obeznámeni se zněním výše citovaného zákona O ochraně osobních údajů. Všechny údaje jsou chráněny také proti případným elektronickým útokům – jednak HW firewallem, jednak SW zabezpečením přímo na serverech.

Jak je možno osobní data upravit, popřípadě zcela smazat??

Shromažďuje pouze osobní data těch uživatelů, kteří prostřednictvím e-shopu objednali zboží nebo službu. V případě, že jste nezrealizovali žádný obchod, je možno celý účet smazat. V případě, že již nějaký vzájemný obchod proběhl, je možno smazat pouze kontaktní údaje, ostatní data musí být podle zákona uchována pro daňové účely a pro případné kontrolní úkony státní správy.

V případě neposkytnutí souhlasu se zpracováním osobních údajů Vám nebudeme moci poskytnout výše uvedené služby.

 

Jak nakupovat

  1. U vybraného produktu kliknout na “PŘIDAT DO KOŠÍKU”

Můžete:

a) pokračovat dále v nákupu stejným způsobem jako doposud.

b) kliknout na lištu, která se zobrazila nad produktem “ZOBRAZIT KOŠÍK”.

c) vpravo nahoře v modré liště kliknout na košík.

2. Jakmile jste v košíku, můžete změnit vybrané množství.

3. Vyberte si způsob platby a dopravy a klikněte na “PŘEJÍT K POKLADNĚ”.

4) Vyplňte své údaje.

5) Zaškrtněte souhlas s obchodními podmínkami.

6) Klikněte na “OBJEDNAT” na konci stránky – vpravo dole.

7) Do Vámi zadaného e-mailu Vám přijde potvrzení o objednávce.

 

Děkujeme Vám za čas, který jste strávili přečtením obchodních podmínek.

RICO.CZ s.r.o.

Obchodní podmínky jsou platné od 1. 3. 2021 do odvolání.

Informace pro kupující: Dojde-li ke změně obchodních podmínek, jsou pro kupujícího platné ty, které byly aktuální k datu nákupu.